fredag 14. juni 2013

Kay-Kevin du må vakne, dei raudgrønne kjem!

For lesere som ikke følger meg på facebook og twitter; en liten recap av siste dagers frustrasjon på nett, samt litt retrospektiv nyansering og definering. Utgangspunktet var et knippe av de klassiske sofahaterne som kom på rekke og rad i feeden min, jeg var fyllesjuk og frustrert og da blire utblåsning.

Hissig på facebook a gitt
Når en fyr i feeden min presterer å skrive at han "skulle leid en sniper til et lite oppdrag" i forbindelse med at Stoltenberg skulle besøke redneckbygda han bor i, da renner det over for meg ass. Fordi vær for all del uenig - et fungerende demokrati er avhengig av debatt - men å sitte i godstolen og klemme ut av seg ønsker om likvidering er så langt unna konstruktiv kritikk du får det. Og etter å ha gått på skole i både Vallset og Romedal (for uinnvidde: det er de små, enda jævligere fetterne til Brumunddal) kjenner jeg lusa på gangen og veit at stort sett all kritikk av "de rødgrønne og faens Jensemann" stort sett koker ned til én sak: DE JÆVLA SVARTINGA. Og akkurat sånne holdninger har jeg ikke en dritt til overs for.

Og så til feedbacken. Det er heldigvis et overveldende flertall oppegående mennesker der ute. Men du kan faktisk ikke skrive ETT positivt ord om stat og regjering uten å bli kalt kommunist og Stalin-elsker, det er faktisk helt nydelig ass.

Hauk går i baret part 1
Ja Hauk. Det er akkurat det jeg sier. Faktisk mener jeg at alle som ikke slavisk og ukritisk stemmer Arbeiderpartiet burde endre etternavn til Behring Breivik. Jævla retard.

Alt forsvar av regjering og politikk er venstreekstremt svada som vanlig
Legg merke til at jeg ikke noe som helst sted markerer partipolitisk ståsted. Jeg reagerer på uttrykksmåten og retorikken enkelte har til politikk, uavhengig av partipolitisk tilhørighet. Pust rolig Hauk, når blindt ideologiske SU-ere på 18 skriker drep Siv Jensen så kjefter jeg på dem også, no worries. Og det du røyka for å få det til å være noen sammenheng eller noe form for tilbakeslagskraftig "bevis" mellom det jeg skrev og det susete forsøksvis omvendte syltetøyet du klemte sammen vil jeg også ha. Det hadde kanskje gitt mening hvis jeg hadde gitt uttrykk for å hate hele arbeiderklassa kollektivt, men det er milevis unna hva jeg gjør, og der dømmer du samtlige sofahatere til å være arbeiderklasse, hvilket er en konklusjon du drar feilaktig og helt på egenhånd. Jeg er da altså ifølge deg en elitistisk, arbeiderklassehatende kommunist? Jeg er selvstendig næringsdrivende og bartender på niende året jeg sussebass, working class hero like a mafakka. Jeg er glad jeg ikke lever i en så polarisert virkelighet som din, Hauk. Fett navn forøvrig!

Way to go

Men den desidert enkleste løsningen er jo så klart å bare gjøre som Raymond - være et noksagt som ikke mener noe, bryr seg om noe eller overhodet utgjør noensomhelst annen funksjon utover å være et tall i statistikken. Gud bedre så uendelig nitrist det må være. Og gud bedre så komfortabelt og bedagelig vi har fått det når vi ikke lenger skjønner grunnen til vår velvære - nettopp at folk bryr seg og mener noe om samtia.

For all del, sov godt Raymond.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar